Soustřeďujeme se výhradně na strojírenství

Strojírenským firmám dokáže ušetřit spoustu času i peněz při hledání nevyužité kapacity. „Když se ekonomika dostane do recese, budeme jim pomáhat se snižováním nákladů,“ říká Milan Málek (na snímku) ze společnosti Kooperace.cz, jež propojuje průmyslové podniky.

Jak přesně vaše služba funguje? Když se u nás zaregistrujete, můžete přes náš portál nabízet kapacitu svého stroje nebo naopak nějaký volný stroj vyhledávat. My vám garantujeme, že nabídky, které u nás najdete, jsou aktuální. Nemůže se vám tedy stát, že když poptáte stroj, tak už je nedostupný. Je to trochu náročné na zajištění, abychom měli všechny nabídky a poptávky stále aktuální. Do budoucna chceme připravit portál, jenž pojede vyloženě v on-line režimu a volné stroje i poptávaná kapacita se tam budou vyskytovat prakticky v reálném čase.

Na internetu ale existují portály, jež něco podobného už dělají. Různé e-poptávky přece fungují. Máte pravdu, ale my se soustřeďujeme výhradně na strojírenské firmy. To už je samo o sobě dostatečně velký filtr na to, aby u nás klienti našli opravdu jen to, co hledají.

Kdo jsou vaši nejčastější zákazníci? Zkušenost máme zatím takovou, že volné kapacity poptávají převážně velké firmy, které mají zakázky, ale nemají je na čem vyrobit. Na nabídkové straně pak figurují hlavně malé a střední podniky.

Z čeho vám vlastně plyne příjem? Momentálně převládají paušální poplatky za registraci a přístup do naší databáze. Chceme to ale změnit, aby nám hlavní příjem plynul z provize za zprostředkování zakázek. Máme představu, že by to mohlo byt kolem dvou procent z jejich hodnoty.

V současné době je problém volnou kapacitu sehnat. Co ale svým uživatelům nabídnete, až se ekonomika dostane do recese? Jste na to připraveni? Jestliže dnes podnikatele trápí, že nestíhají vyrábět, ve fázi recese zase budou přemýšlet, jak snižovat náklady. Budeme to opět my, kdo jim s tím bude umět pomoci. Příchodu recese se tedy neobávám, pouze se nám změní struktura služeb, které poskytujeme.

Jak zajistíte, aby se vám firmy vracely? Přece když se jednou přes vás zkontaktují, tak už se pak mohou domlouvat bez vás. Ono to není tak, že jedny a tytéž firmy poptávají stále jednu a tutéž službu. Trh se neustále mění, takže firmy, které se už jednou přes nás setkaly, si napříště nemusejí vůbec vyhovět a budou hledat někoho jiného. Není důvod, aby se zase neobrátily na nás. Věřím, že dvě procenta jsou pro ně přijatelným nákladem na ušetřený čas s hledáním nebo nabízením volné výrobní kapacity.